FAQ

Her har vi samlet våre vanligste spørsmål og svar på disse.
Klikk på boksene for å se mer informasjon.

  • HJELP TIL Å VELGE, HVA ER FORSKJELLEN PÅ POSTKASSENE?
    • Hva er forskjellen på en vanlig postkasse og en systempostkasse?
      • En av de største forskjellene på en vanlig postkasse og en systempostkasse er at en trygg, låst postkasse  tar normalt imot sendinger opptil 3- 4 cm mens en systempostkasse har en spesiell design som gjør at den i tillegg til vanlige brevsendinger og aviser, kan ta imot småpakker levert av Posten.

        Les mer under:

        Postkasse:

        En tradisjonell postkasse som en ofte ser på et gjerde eller en stolpe, er en enkeltstående postkasse laget for mottak av brevpost via én åpning. Det vil si, når postkassen er låst kan den kun ta imot brevpost og smale sendinger opptil brevlukens størrelse. En postkasse uten lås kan ta imot sendinger opp til hele størrelsen av postkassens åpning og hulrom. Man har derimot ingen kontroll over levering og uttak av post med en ulåst postkasse.

        Vi har et stort utvalg av postkasser i forskjellig design, ta en titt og finn din stil !  Vi lagerfører også postkasser som er laget for å stå på bakken, som kan ta imot større sendinger. Disse finner du her: store postkasser .

        Systempostkasse:

        En systempostkasse har flere postkasserom i rekke og en egen, stor åpning til bruk av postbudet. Denne typen postkasse er foretrukket av Posten og er i tillegg plassbesparende. Postbudets åpning er avlåst med en hovedlås som kun postbudet har nøkkel til.  Denne åpningen gir budet en felles tilgang til alle de separate rommene samtidig, og god plass til å legge i tykke sendinger og småpakker. Hver husstand har egen dør med tilhørende nøkler til sitt separate postkasserom. På denne måten oppnås et optimalt mottak for brevpost og småpakker, sikret med trygge låser.

        Systempostkassene våre benyttes av alt fra bedrifter, store borettslag og sameier, til mindre veilag som samler postkassene til ett felles punkt. Vi produserer systempostkasser av høy kvalitet for innendørs og for utendørs bruk, og anbefales av Posten. Se utvalget av systempostkasser her .

    • Hjelp, jeg finner ikke svar på det jeg lurer på!
      • Vi er på plass alle virkedager mellom kl. 08.00 – 16.00. Kontakt oss og vi vil hjelpe deg raskt videre!

         

  • NØKKEL OG LÅS
    • Låsen til postkassen vår er ødelagt, hva gjør vi?
      • Vi har forhandlere i hele Norge som kan utføre service og låsbytte for deg. Vi har også en egen montasjeavdeling i Oslo som kan bytte låsen. Se vår forhandlerliste, eller ta kontakt med oss og vi vil hjelpe deg videre.

    • Jeg har mistet nøkkelen til postkassen min, hva gjør jeg ?
      • Hvis nøkler er mistet eller stjålet, må låsen byttes. Se vår forhandlerliste, eller ta kontakt med oss og vi kan hjelpe deg videre. Du kan også bestille låsbytte hos din nærmeste låsesmed.

        Dersom du har kjennskap til prosedyren og vil utføre byttet selv, kan du kjøpe lås til postkasser i vårt sortiment her: tilbehør .

        Hvis du har en postkasse med elektronisk lås, skal låsen i utgangspunktet ikke behøves å bli byttet. Se brukerveiledningen for våre Advance postkasser for registrering og sletting av nøkkelbrikker. Hvis du har mistet de blå brikkene som fulgte med din elektroniske postkasse, kan du kjøpe flere brikker her i nettbutikken eller hos låsesmed. Den røde Masterbrikken du fikk sammen med postkassen må brukes til å programmere inn de nye nøkkelbrikkene. Dersom du har mistet din røde Masterbrikke også, kan du ta kontakt med din nærmeste forhandler for å bestille hard-resett service, eller ta kontakt med oss.

    • Nøkkelen er hard å vri rundt, hva kan jeg gjøre?
      • Hvis du opplever at det er tungt å vri om nøkkelen kan du smøre låsen med en god låsolje. Det er mulig å enkelt justere svingarmen på innsiden av låsen til en slakkere posisjon. For å gjøre dette trenger du  en tang eller lignende for å presse svingarmen noen millimeter bort fra postkassens dør. Svingarmen vil da sitte litt løsere mot kassen og gi mindre motstand under bruk. Dersom døren i etterkant oppleves som løs eller vinglete, kan du ha presset armen for langt og kan justere den litt tilbake igjen.

    • Jeg trenger ny lås til postkassen min, hvordan får jeg byttet lås?
      • Vi har forhandlere i hele Norge som kan utføre låsbyttet for deg. Vi har også en montasjeavdeling i Oslo som kan bytte låsen din. Se vår forhandlerliste, eller ta kontakt med oss og vi kan hjelpe deg videre. Du kan også bestille låsbytte hos din nærmeste låsesmed.

        Hvis du har en postkasse med elektronisk lås, skal låsen i utgangspunktet ikke behøves å bli byttet. Se brukerveiledningen for våre Advance postkasser for registrering og sletting av nøkkelbrikker.

        Dersom du har kjennskap til prosedyren og vil utføre byttet selv, kan du kjøpe lås til postkasser i vårt sortiment her: tilbehør .

  • HANDLEKURV OG BETALING
    • Jeg prøver å bestille, men får ikke fullført ordren
      • Ta en titt for å se om alle felt er fylt ut. Dersom du ikke har fylt ut ditt personnummer, trenger du å fylle ut denne eller trykke ‘hopp over’ som står på høyre side i personnummer-feltet. Du får da opp en boks der du skal trykke på valget: ‘Fortsett uten’. Du mister da muligheten til å betale via faktura, men kan fortsette bestillingen og betale med kort.

        Les gjerne mer om personvern her i våre salgsbetingelser.

    • Jeg bestiller for firmaet, men får ikke fullført ordren
      • Ta en titt for å se om alle felt er fylt ut. Dersom du ikke har fylt inn bedriftens organisasjonsnummer, trenger du å fylle ut denne.

        Hvis det er forskjell mellom firmaadressen i din bestilling, og firmaadressen som er registrert i Brønnøysundregistret kan ikke ordren fullføres. Ta en sjekk for å se om adressene stemmer overens.

        Kontaktperson for bestillingen legges ikke inn i fakturaadressen med mindre personen er en del av den juridiske firmaadressen. Leveringsadresse for der varen skal sendes legges inn senere, og kan velges fritt.

        Dersom du handler fra kommunal eller statlig instans, kan din instans være registrert på et organisasjonsnummer som ligger under et hoved-organisasjonsnummer i Brønnøysund. Dette kan hindre fullføring av din bestilling. Kommune og stat har krav om faktura via EHF. Send din bestilling til oss på post@stansefabrikken.no og vi vil håndtere din bestilling manuelt.

  • ENDRING AV ORDRE, RETUR AV VARER
    • Hvordan kan jeg returnere varen?
      • Ta kontakt med oss, og vi vil sende deg en returetikett for varen. Dersom varen er levert på pall med hjemkjøring,  vi vil ta kontakt for nærmere avtale. Husk å opplyse om ditt bestillingsnummer i mailen. Se nærmere informasjon om retur  her i våre salgsbetingelser.

    • Jeg trenger å endre bestillingen min, hva gjør jeg?
      • Vi kan fjerne varer fra din bestilling såfremt ordren ikke er sendt.  Vi kan dessverre ikke legge til varer for deg. Slik gjør du dersom du skal:

        ha flere varer:

        legg inn en ny bestilling med den ekstra varen.

        trekke fra en vare:

        send oss bestillingsnummeret via vårt kontaktskjema og opplys om hvilke varer du avbestiller. Vi vil trekke avbestilte vare(r) ut av din bestilling såfremt ordren ikke er  sendt. Beløpet blir automatisk trukket fra fakturaen/kreditert ditt kort via Klarna.

        ha noe annet enn det du har bestilt:

        send oss bestillingsnummeret via vårt kontaktskjema og opplys om hvilke varer du avbestiller. Vi vil annullere din bestilling såfremt ordren ikke er sendt. Beløpet blir automatisk trukket fra fakturaen/kreditert ditt kort via Klarna. Legg så inn en ny bestilling med ønsket produkt.

         

        For å vite om ordren er sendt, kan du sjekke din mail innboks. Du mottar en mail med beskjed når ordren er pakket klart for sending. Om du har mottatt en slik mail, må ny bestilling lages. Den første ordren må avbestilles og den krediteres når sendingen er tilbake ved vårt lager.  Du trenger ikke å hente ut sendingen, men la den gå automatisk i retur til oss.

        Trenger du mer hjelp? Ta kontakt via vårt kontaktskjema, så vil vi hjelpe deg videre! Du finner våre salgsbetingelser her .

         

  • LEVERING OG TRANSPORTSKADER
    • Hvor fort får jeg det jeg har bestilt?
      • Vi sender normalt våre nettordre innen 1- 2 dager fra første virkedag etter bestilling. I perioder med stor pågang kan leveringstid være noe lenger. Vi vil da opplyse om dette på forsiden av nettbutikken.

    • Postkassen jeg fikk var skadet, hva gjør jeg?
      • Uforutsette hendelser kan dessverre skje, med skadet vare som utfall. Har du mottatt en vare som er skadet, melder du snarest inn skaden hos transportøren. Du finner nødvendig informasjon på strekkode etiketten utenpå sendingens emballasje. Du vil motta et skadenummer fra transportøren som du kan sende til oss, og vi vil behandle saken videre og sørge for at ny vare blir sendt. Se vår leveringsinformasjon for nærmere informasjon og veiledning.

    • Jeg har fått feil vare!
      • Det beklager vi! Send oss en mail med beskrivelse av varen du har mottatt, og ditt bestillingsnummer. Vi sender deg en fraktetikett for gratis retur, og sender deg riktig vare. Du vil også få et skjema som skal fylles ut og legges sammen med retursendingen. Du kan returnere den feilsendte varen samtidig som du henter den nye sendingen.